jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

måndag 2 april 2018

Hej på dej påsken!


Påsk så...
Så har ännu en påskhelg gått förbi. För min del så jobbade jag långfredag och påskafton. Igår på påskdagen tog jag hand om mig själv. Vilade och tog ett skönt fotbad i ett egenfixat hemmaspa. Hur nice som helst!




Idag ska jag ut på äventyr med mina två fantastiska barn. Barn och barn... vuxna förstås men icke desto mindre mina barn.

Älskade P jobbar hela helgen. Hans schema har legat fast sedan länge medan mitt ändrades fyra veckor innan... så kan det bli och det får vi leva med. Trist såklart!

Påskveckan har mest bestått i jobb. Som ni vet så är ju påsken en stor mathelg och det innebär alltid merjobb för min del.
Jag var iväg och tränade lite i måndags och så yogade jag förstås i tisdags men annars bara jobb... och vila.

Godis...
Har vi ätit lite grann. Inte så mycket som vi skulle kunna (kanske vilja..) men lite...
Jag har hittat en ny favorit, "Anton Bergs - Lakritsägg" krispigt skal med lakritschoklad och mandel inuti.. hur GODA som helst!
G O D A!!!

Bilden här


Ägg...
äter vi varje dag, påsk eller inte. Nykokta lite varma ägg är det godaste! Men fyllda ägghalvor med Skagen och annat har jag inte ätit... ännu...
hmmm... och ingen sill eller lax... oj oj... nu vaknar påskmatstanten i mig...
kanske att jag ska göra lite...




Skagenproduktion på jobbet...
Vintern...
Som ännu håller sitt grepp om oss, är i det närmaste på väg att lösas upp. Meteorologerna siar om flera plusgrader i veckan. Och det är jag jätteglad för. Jag är så redo för vår! För sneakers och lättare jacka... jodå, ser jag fram emot.

Och naturens uppvaknande! Fågelsång, lövsprickning och prosit... allergin är ju inte så rolig, men eksemet som kylan ger är inte heller kul och jag behöver tinas upp.



Och vattenansamlingen på vår väg som jag skrev om i förra inlägget är borta så... sakta lossar isen sitt fasta grepp...
Så SKÖNT!!
S K Ö N T !

"...när isen lossnar vid älvens rand då lossnar även mitt sinnesband då kan jag sjunga som..."






Vår...
Så jag ser fram emot varmare dagar då jag kan gå ut på mina pws efter jobbet utan pannlampa och isdojjor. I går hade vi en koltrast på gräsmattan och bondens ko har blivit med kalv. Två säkra vårtecken! Och under snön har det alla gånger börjat... så det är bara att vänta...
S N A R T!



Hej på dej påsken!

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Lite sent omsider, men nu är påsken absolut förbi när jag tittar in här. Du har en ljuvlig header!
Iittala ljusstakar, Anton Bergs ägg som jag måste testa någon gång, räkor...mmmmmums!
God fortsättning på april Helena! <3