jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

lördag 6 oktober 2018

- omtag



Min blogg
jordgubbar och bubbel har varit hopplöst eftersatt länge nu. Inte för att jag inte velat blogga utan för att jag inte har haft någon ork och också brist på inspiration... när dagarna mest går ut på att hålla näsan över vattenytan finns inget kul att berätta om tänker jag..

Utmattningsdepression
är inget som syns på utsidan men känns desto mer på insidan. För mig kom det som en chock den här gången.
Jag sov ju ändå okej...
Att mamma gick bort med allt vad det innebär runt om kring var en utlösande faktor...
Sen sålde jag huset och satte punkt för en lång och utdragen skilsmässa...
Mitt i allt detta bytte jag arbetsplats...
Hela tiden med min kunskap om mig själv att,  jag pallar!
Jag kan!
Jag vill!
Vad jag vill och behöver är inte samma sak.

Jag behövde
vila.
Göra ingenting.
Inte vara duktig flicka.

Men jag gjorde
precis tvärtom.
Jobbade.
Försökte vara duktig..
Kände inte efter..
Vägrade se signalerna trots att dessa var många..




Till sist
sa kroppen ifrån.
Min fysiska styrka som jag dittills tagit för given fanns inte längre.
Jag orkade inte lyfta laxfilélådan på 20 kg än mindre flera...
Jag kunde inte lyfta upp en låda på 5 kg över huvudhöjd...
Jag fixade inte att arbeta i det tempot som jobbet krävde och
som jag alltid gjort....

Med lite mer vila, samtalsterapi
örter och kosttillskott hämtade jag sakta men säkert kraft.
I maj bytte jag återigen arbetsplats! Det har varit bra för mig.
Jag får jobba i ett härligt gäng. Men det som jag verkligen tycker om och är bra på!

Att jobba sig till
en utmattningsdepression tar tid. Och vägen tillbaka är lika lång... men jag har inte bråttom.

Omtag
så nu räknar jag med att den här bloggen får lite nytt liv igen.
Lite om jobbet, fritiden, mat, recept och musik... som jag brukar...


Stor kram!

ps är det något som du skulle vilja att jag skriver om? Lämna en kommentar! ds


2 kommentarer:

Annika sa...

OCH du har ju varit där förr också. Utbränd. Det lär ju vara lätt att trilla dit igen, vilket du ju fick påminnelse om :-(
Glad att du känner dig lite bättre nu, och att du gillar ditt nya jobb och team.
Skriv i den blandning du brukar. Gillar det.
Kramar!

HeLena sa...

Ja det är sant. Men det är lite annorlunda den här gången. Tack!
kramar