jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

söndag 20 mars 2022

Tidig lördagmorgon

 

Tidig lördagmorgon och fåglarna kvittrar utanför fönstret. Det är så ljuvligt att lyssna till.

Veckan på jobbet har varit rörig men okej. Nu ser jag fram emot en veckas semester då vi  bara ska vara hemma och jobba undan lite, både inom och utomhus. Jag älskar att hålla på ute. Vår baksida behöver sig ett lyft sedan vi grävde nytt avlopp för några år sedan. Där är mest leråker men i den växer nu allt möjligt och omöjligt. På gräsmattan ligger som jag redan berättat en hel del snö kvar så där kan vi inte göra så mycket ännu, men det smälter även om det går långsamt. Ännu ligger tjälen kvar så det är bara att vänta... 


På gräsmattan ligger ännu mycket snö...

Under onsdagens pw så såg jag snödroppar och årets första fjäril, jag vet inte vad det är för sort men gullig är den. Jag tycker det känns tidigt för fjärilar men gissar att där i solgasset var det varmt och skönt för den även om skuggan är väldigt kall ännu. Men så härligt med vår!


Ungefär på mitten av bilden ser du fjärilen

Det är nästan två år sedan jag bloggade och jag känner att jag får tänka till lite för att hitta alla funktioner igen. Men jag gillar det ju. Och hoppas att inspirationen håller sig så att jag kan fortsätta. 

Äntligen helg! 

Inga kommentarer: