jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

lördag 17 juni 2017

Sommar, skolavslutning och förväntningar



I dessa dagar är det många förväntansfulla barn, ungdomar och unga vuxna som har eller snart har skolavslutning.

En för mig självklar sommarsång som hör till på sommaravslutningen är psalm 201 En vänlig grönska, jag kan inte räkna alla gånger som jag sjungit den.

Med den kören som jag medverkade i som ung gick vi luciatåg och sjöng under många år för nobelpristagarna på Grand hotell i Stockholm. Och vi sjöng också under lunchen (julbord) i Vinterträdgården och varje år när vi stod uppradade och väntade på att tåga in så stämde vi upp och sjöng En vänlig grönska, ett skönt uppbrott då vi hade sjungit Natten går, Lusse lelle och många andra lucia/julsånger hundra gånger om....

Det hände att det gick hotellgäster förbi och dem tittade alltid lite långt på oss där vi stod med vita kåpor, röda band, lingonkransar i håret och ljus i skönsång, "En vänlig grönskas rika dräkt har smyckat dal och ängar..." 13 december...



Sommaren innebär också för mig förväntningar på vad som ska komma. Så också den här sommaren, men då P och jag har fått scheman som krockar så grusades förväntningarna något.
Men visst ska det bli bra!

Ha en fortsatt skön helg!

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Nu, äntligen, har jag läst ifatt mig här.
Njutit av vackra bilder och kloka ord.
Som alltid inne hos dig också musik och god mat.
Hoppas att du har det bra på alla sätt!
Sommarkram!

HeLena sa...

TACK Karin!
Tack och detsamma!
Varm sommarkram tillbaka<3