jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

måndag 7 augusti 2017

Så var det med det...



Augusti
Närmare bestämt 7 augusti.
En vecka tills jag blir 51 år...
Juni och juli försvann i ett moln av kyla.
Okej, den sista veckan har varit varmare än hela sommaren men...



KYLA
KALLT för att vara sommar
TRIST tycker jag

På date med en kär vän
L och jag träffades en dag i juli och tog ångbåten Norrskär ut till Gällnö som ligger norr om Värmdö i Stockholms skärgård. Solen sken och det var ganska varmt men något blåsigt. Ombord åt vi en god lunch på vägen ut till Gällnö. Framme på Gällnö hann vi gå en rask promenad innan vi vände tillbaka till Norrskär och satte oss i caféet med varsitt glas bubbel och pratade pratade och pratade lite till...
En härlig resa och jättemysigt sätt att umgås på, se och vara i något annat och prata om allt i livet.
Fantastiskt! Tack Kära L för en toppendag!!



Af Chapman - ligger vid Skeppsholmen i Stockholm

Stockholms slott






Små oaser
Vi tog Eckerölinjens MS Eckerö till Grisslehamn fram och tillbaka och åt brunch, satt på soldäck och mös och hade en härlig dag i förra veckan. På vägen hem åkte vi en annan väg än vi brukar... det gillar jag! Att se något annat...



Utflykter i vardagen när man jobbar är himla härligt! och för mig nödvändigt. Små vattenhål att hämta andan vid och låta kroppen komma i kapp.

Dottern och jag sågs häromdagen efter jobbet och åkte till Ikea för att titta på en ny tvbänk. J behöver köpa en istället för den byrå som tvn står på. Det var jättemycket folk på Ikea... men jag gillar att går runt och titta... på olika grejer, alla människor i olika kläder, sätt att vara och inte...
vi hittade bänken men bestämde oss för att komma tillbaka och köpa den i nästa vecka istället... den som väntar...


Så 51 år
Är inte så märkvärdigt alls, ingen skillnad emot 50 år egentligen...
Jag känner mig nöjd... nöjd med min ålder, nöjd med mig själv.
Jag har äntligen landat på "nya" jobbet. Jobbat in rutiner i kroppen så att mycket går av sig självt. Det är så jobbigt innan det händer... man vimsar runt som en virrpanna och ja, allt tar så mycket längre tid... Skönt!

Nu har jag stämplat ut för ett par veckors välbehövlig ledighet. Vi ska ge oss iväg till Grekland i år igen. Det ser jag fram emot mycket! Men först ett par tre dagar hemmavid med lite städ och tvätt och fler vattenhål att lapa i sig av...


Äntligen semester!



1 kommentar:

Birgitta Malmstedt sa...

Så trevligt ni verkar ha haft det! Gällnö, jo jag tackar, där brukar jag hyra en stuga varje sommar sedan flera år tillbaka. Visst är det en fin ö!