jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

torsdag 1 november 2018

- 1 november


Mörker, regn, blåst och fantastiska färger!
November gör sitt intågande med storm. Och jag försöker hänga med. Men jag tycker inte om detta mörker. Inte heller regnet som piskar emot bilrutan eller blåsten som tar tag i bilen och vill flytta oss åt sidan... men ja! det är som det är och för årstiden helt okej. Och jag accepterar det. Jag bor ju här och det är bara att gunga med.
Skönt att jag har fina sommarminnen att tänka tillbaka på!

November månad. Uppladdning för december och jul.
I år är nog första gången på fyrtio år som jag inte har lyssnat på en enda jullåt innan november... konstigt! Det brukar vara tradition att göra långt innan alla andra...
Men det hänger ihop med att jag försöker vara i dagen, nuet och inte se tillbaka eller längta framåt. Tids nog blir det jullåtar...
Men igår åt jag pepparkakor! Jag kan äta peppisar året runt. Älskar pepparkakor! Annas pepparkakor är favorit! Gärna med mandel. Så så GODA!
bild från här


Häromdagen hörde jag en intervju med Robin Stjernberg på P4 Radio Stockholm. Han släpper ny musik. Han spelade en låt live i studion som är toppenbra. Jag är ingen fan av honom. Alls. Gillade inte hans bidrag i mellon för flera år sedan. Det är kul när man upptäcker att man kan ändra inställning.



Två arbetsdagar kvar på den här veckan. Sen väntar ledig helg! Skönt!
I skrivande stund inga planer. Bara städa undan lite här hemma och ta det lugnt!
Stor kram!

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Stor kram till dig med Helena!
Jag är glad att jag har hittat till dig igen. Hade en gammal adress och trodde att du hade slutat blogga, men blev väldigt glad när jag hittade dig här. Nu har jag koll.
Ha en skön helg du med!

HeLena sa...

Tack Karin!
Jag är glad att du hittat tillbaka!
Detsamma!
<3<3

Annika sa...

Det är roligt att du är bloglandia igen, Helena. Bloggen är ju också ett så skönt sätt att skriva av sig på. GLAD att du bloggar.
Ja, pepparkakor kan man lätt äta hela året. Min pappa, ja han tar dem till sin whiskey på fredagen och lördagen. Han säger att det bästa man kan äta till :-)
Vi har Annas pepparkakor i affärerna här också. Men jag tycker nästan Nyåkers är godare (finns här också i vackra burkar).
Julsånger ja, nej inte heller jag lyssnar på dem förrän Thanksgiving är över (den 22 nov iår), men en radiokanal här brukar börja spela dem 24 timmar om dygnet med start i mitten av nov, och den kanalen brukar jag ha på i bilen, hehe ...
Det är klokt att leva här och NU. OCH en konst är det också.
KRAMAR!!!