jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

onsdag 14 november 2018

- musik som terapi


Tack för värmande och fina kommentarer till mitt förra inlägg!
Det är så roligt att ni kommenterar, det gör bloggandet så mycket roligare!
Och jag blir alldeles varm i hjärtat av era fina ord. Tack!<3<3<3<3

När jag skriver om min utmattningsdepression så är det för att få det ur mig. När jag har plitat ner det här så behöver jag inte tänka på det mer. Det ligger inte kvar i mig och tar plats, så att säga..

Men jag vill också berätta att jag mår mycket bättre nu. Efter örter och kosttillskott och samtalsterapi. Mycket mycket bättre!


En pensée som förvildat sig från en kruka jag hade för några år sedan... den här växte så här fin i början av oktober... knas!

Häromdagen hörde jag en gammal låt ifrån 1991 som jag inte tänkt på, på länge.
För mig är den en låt som verkligen får mig att må bra.
Den börjar lite försiktigt i versen för att sen byggas upp till refrängen, för att sen gå något tillbaka innan den brakar loss igen. Det är sådant som jag gillar.

Dessutom är det fina harmonier och texten talar direkt till mitt hjärta...




Halva den här veckan har i det närmaste passerat. Jag ska snart bege mig till jobbet och där händer det också spännande saker. Det är roligt! Berättar mer när allt är klart!

Stor kram


2 kommentarer:

Bevare mig väl sa...

Det är gott att höra, Helena att du mår bättre nu <3
När det vänder så finns det så mycket ny erfarenhet som en kan ta med sig vidare och en ser sig själv och omgivningen på ett annat sätt. Självkännedom är ofta ny rikedom. Kul på jobbet??? Spännande...
Må gott!

Äventyret framtiden sa...

Jag kan bara säga detsamma som Tove redan har gjort. Det är så skönt att veta att du mår bättre. Toppen! Ha det gott Helena, sköt om dig och lev väl! Det är så roligt att du är tillbaka på bloggen igen! <3