jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

söndag 23 december 2018

- god jul


Ett lätt snöfall har i dag fallit ner över oss här där jag bor. 
Vi har en -4 grader och lite molnigt. Men en vit jul blir det och så härligt det är!
Jag jobbar julafton och juldagen innan jag landar här hemma
för ett litet och lugnt julfirande med mina älskade ungar
och sambo.
På annandagen kommer Ps mamma och syster med barn hit så
nog blir det jul här hemma också. 
Ser fram emot det!



När jag ikväll slog ner rumpan på stolen för att skriva 
ett julinlägg här på bloggen så dök jag på en vacker sång
som jag aldrig hört förut. 
Och när det är något som jag tycker om så kan 
jag ju inte låta bli att dela med mig av den.

"En skrift i snön" (bara titeln gör mig stjärnögd)
med musik av Benny Andersson och text av Kristina Lugn
Det är ett ganska långt inslag så om du inte hinner med 
att lyssna idag så kom gärna tillbaka,
det är värt att lyssnas på!





"Det blåser på månen
En blåklocka slår
För allt det som är
Som inget vill vara
Jag vandrar i vinden
Ett tidevarv går
Sen är allt det som skrämt mig
Inbillning bara

En Karlavagn landar hemmavid
Nu seglar jag bort med min vän
På höga moln av frid
Och evig ro
En liten stund
Och natten som väntar lär oss att drömma
Den saga som skrev oss
Den skrevs av en vän
En skrift i snön
Om hjärtas hem

Om jag vore vacker
Och gjorde dig glad
Om jag vore den som jag ville vara
Då är jag en älskling
På finpromenad
Och ett skyfall av tårar där stjärnor fara
Ett klockspel i mörkren
Hör du det
Jag följer dess ton överallt
Till bråddjup ensamhet
Mitt hus och hem
I nattens famn
Och näcken som spelar fast ingen dansar
En främmande fågel
Vem läser mitt brev
Svarta bläck ögon blå och kriser och kransar

En Karlavagn landar hemmavid
Nu seglar jag bort med min vän
På höga moln av frid
Mitt hus och hem
I nattens famn
Och näcken som spelar fast ingen dansar
En främmande fågel
Vem läser mitt brev
En skrift i snön
Om hjärtats hem"




En riktigt fantastisk och härlig jul
önskas Er alla!

Inga kommentarer: