jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

lördag 23 mars 2019

- lördag 23 mars


Våren är här!
Vårdagjämningen har varit.
Jag har sett tranor här i Roslagen.
Och ljuset!
Det var på väg att bli ljust när jag steg upp strax efter klockan 05.00

Tidigt!
Ja!
Den efterlängtade sovmorgonen uteblev och istället sitter jag framför datorn och knackar på tangentbordet. Men kanske att jag går och lägger mig en stund till...

Intensivt
Efter några intensiva arbetsveckor så har jag nu ledig helg. Jag har inget speciellt inplanerat bara försöka ta mig till "Friskis" för att göra av med energi samt återhämtning.
Kroppen är i behov av båda.

Fågelkvitter
gör mig sällskap utanför fönstret som jag nu sitter här framför datorn. Det är speciellt att höra fåglarna vakna på morgonen. Någon börjar, sen svarar flera...
Vädret ser lite mulet ut ännu så länge men sol och upp emot 10 grader har jag hört talas om...





"Solsken i mig" får avsluta dagens inlägg. En låt som jag gillar jättemycket.
Ha en fantastisk helg, alla!!


2 kommentarer:

Karin Eklund sa...

Tack detsamma Helena!
Det är underbart när man blir väckt av fågelsång.
Trevlig jelg!

HeLena sa...

Tack Karin!
Fågelsång, älskart!!
kram<3