jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

torsdag 24 november 2016

ut på äventyr blir det i veckans rubrik



P och jag tog en kryssning fram och tillbaka till Åbo med M/S Viking Grace.
Vi klev inte ens av båten.
Bara åkte med.

Morgonturen från Stockholm, så upp i arla morgonstund och åka iväg.
Vi åt en skön frukost i À la carte-restaurangen Oscar. Vi satt länge och bara mös.
Utanför fönstret var det mulet, småregnigt och grått.


Djurgården i Stockholm



Sen kröp vi in i hytten och sov...
Vi hade också bokat in lite spa. P fotmassage och jag färgade lite ögonbryn och fransar. Dessutom fick jag jätteskön massage runt ögonen.

Sen gick vi runt lite och kollade in tax freen, fikade och mös ännu mer
Lunch på Frank's, jag tog glacade spjäll och P en hamburgare.
Idén på Frank's är som på Vapiano, olika stationer med pasta, pizza, hamburgare & steaks, sallad & husman.



Dricka, kaffe och efterrätt i baren. Man får ett kort där allt man beställer registreras på, sen betalar man i kassan när man går ut.
Fiffig idé!
Det smakade bra!

Det blev så att vi åt middagen där också...
Då åt jag en sallad Nicoise med halstrad tonfisk och P en pizza.
Tonfisken var fantastisk!
Verkligen!




Det var en jättemysig resa på alla sätt och vis. En välbehövlig paus i vardagen. Vädret var trist och grått men vad gjorde väl det!



Dottern och jag var iväg på julmarknad i söndags. Det var mycket folk, fika, glögg, varmkorv och allt som hör marknad till. Myys! och verkligen inte Grått. Även om grå är en färg som också hör julen till. Tillsammans med allt det röda förstås!


En av flera gårdskatter som undrade vilka vi alla var som kom och störde...







Livsrummet har varit temageneral för rubrikerna i november, vem som tar över i kommande december vet jag inte i skrivande stund.
Återkommer om det!

Titta gärna in hos dem andra och läs om GRÅTT.

Anki, AnnaKarin i Stockholm, LivsrummetOlagkatt, Pensionären på önPettas, ToveUlla




6 kommentarer:

Bevare mig väl sa...

Så härligt för er och grått har fått många färger att umgås med :-)
kram

Anna/notonmusic sa...

Vad härligt med en kryssning i den grå dystra november! Det gjorde ni rätt i!

Birgitta Malmstedt sa...

Ni verkar ha haft det jättemysigt på resan. Underbar att bara kunna åka iväg så där. Hälsningar Birgitta

HeLena sa...

Tack, det var himla skönt! Men visst har grått det, inte alls tråkigt.

HeLena sa...

Tack! Det var jätte skönt! Ja vi behöver göra avbrott i vardagen ibland.

HeLena sa...

Hej Birgitta!
Ja, ibland är det skönt att unna sig. Vi hade en toppen kryssning!