jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

söndag 26 augusti 2018

- juni, juli & augusti



- är väl en titel på en Gessle låt (eller Gyllene tider kanske...?)

Ingen blogg på länge. Hela sommaren har gått utan att jag har hamrat på tangentbordet.

Det har varit en fantastisk sommar.
Varmt varmt och så varmt!
Väder som jag gillar. Men jag förstår att inte alla gör det. Och det har varit varmt att jobba!
Många kunder som kommit in tycker att vi har det så svalt och skönt inne i affären... jo, klart om man kommer utifrån där det är +28 grader stekande sol och inte ett moln på himlen. Men inne i affären, bakom manuella diskarna där jag härjar... där släpper kyldiskarna ut en hel del värme... att grilla och packa kyckling är varmt...

Dessutom har vi mössa på huvudet. Eller sushimössa är det ju...
Jag har varit riktigt snygg jag! mössa, uppkavlade ärmar på kockrocken och uppvikta byxben bara för att släppa in lite svalka.. men det var många dagar när jag bytte om efter jobb som mössan var lite mer än trevligt fuktig...

Vi har inte bara jobbat!
P och jag har haft två veckors semester tillsammans v 32 och 33 och vår tradition trogen så flög vi till Karpathos, en vecka! Så härligt!

Vi har också "kidnappat" en kompis som fyllt 40 år och drog iväg en helg till Åland där vi hyrde ett hus och hittade på en del bus.
Vädret var toppen, vi badade i den lilla sjön vid 22-tiden på kvällen (säkert 26-27 grader varmt i vattnet) innan vi badade bastu. Vi hade 5-kamp och K vann, vilket kändes bra då det var han som fyllt år. Och vi åkte till Stallhagen bryggeri där vi fick en trevlig rundtur men också smaka på lokala smaker och väldigt god öl. En mycket lyckad helg!

Hösten är på ingång
och även om solen skiner så är det betydligt svalare... det gillar jag inte.
I morse vaknade jag av att det började regna! Hällregna och strax efter PANG en åskknall som ekade över hela skogen. Sen har det regnat och solat om vartannat hela dagen.
Men det är som det ska.
Det är dags för höst och jag gillar det också men... min kropp blir så frusen..

Bilder





En tidig morgon i juli då hade jag och P frukostdate i Norrtälje - så mysigt!

Regnbågen vid Saltvik - Åland



Fantastiska lokala smaker som verkligen gifte sig med dem olika ölsorter vi provade!


Soluppgång över Amopi - Karpathos

Hamnen Pigadia - Karpathos





Dottern och jag hade en mycket trevlig eftermiddag och kväll hemma hos henne i tisdags. Vi åt en fantastiskt god 2 rätters middag med avocado och skagen, bakad potatis, lövbiff, kryddsmör och god sallad. Sen tog vi en mysig promenad innan vi bäddade in oss i filt och kuddar på balkongen och avslutade kvällen med chips och bubbel! Glimrande!!
På onsdagsförmiddagen åt vi långfrukost innan jag begav mig iväg till jobbet för att jobba kväll. Dottern! hade semester...



 Det var en liten uppdatering om min och Ps sommar. Nu ser vi fram emot höst!
Stor kram!


Inga kommentarer: