jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

torsdag 16 november 2017

höst - snart vinter


Hösten håller så sakteliga på att övergå i vinter. I tisdags föll den första snön här hemma. Jag ser fram emot vintern men hoppas att kylan ska lägga ett täcke och krypa långt ner i marken innan snön kommer.



Idag har vi varit lediga min älskade P och jag. Jag tog en lång powerwalk på förmiddagen, sen åt vi lunch ute innan vi däckade framför en film i soffan. Filmen var inte bra så vi stängde av..

P har dragit på sig en förkylning och mår inget vidare, men jag har (peppar, peppar...) klarat mig än så länge... Krya på, Snygging!


Depressionen som jag dragits med länge nu har lättat något. Jag har varit hos läkaren och är under utredning där, så vi får se vad vi kommer fram till.
Att träna lättar på trycket för stunden. Och yogan som jag går på varje tisdagskväll är guld värd för en sönderstressad själ som jag.


När jag är ute och promenerar så lyssnar jag ibland på musik men för det mesta lyssnar jag till trädens sus och knakande, fåglar och andra djur och bara är...



Det är verkligen vilsamt att stanna upp och ta in allt det vackra som är runt omkring.
Naturen är i full färd med att släppa löven och göra sig redo för kylan som ju ska komma enligt almanackan i alla fall. Hur det blir återstår att se....


Snart är denna lediga dag till ända och det är dags att krama om kudden några timmar innan klockan gör sig påmind för veckans sista arbetsdag. Sen väntar ledig helg!



Happy Friday!

1 kommentar:

Anki sa...

Skönt att du mår lite bättre - hoppas det fortsätter så...
Underbara bilder från din promenad!
Happy friday har övergått till en förhoppningsvis trevlig lördag!
Ha det gott!