jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

lördag 3 mars 2018

Mars, vinter, helg och jobb


Nu har vi minsann riktig vinter. Med minusgrader långt över -10... Lägg därtill sol och gnistrande vitt landskap så - Härligt! Visst är det!

Så här såg det ut i onsdags när jag körde till jobbet. Normalt tar resan ca 40 minuter men då fick jag köra runt då E18 var totalt avstängd på grund av olycka så det tog drygt 1,5 timme...

Lördag i dag och jag jobbar stängning vilket innebär att jag slutar kl. 21.15 sen sen kväll. Men vi har lite vakanser och då får man ibland ändra på sitt eget schema och ta en för laget. Imorgon blir något tidigare då slutar jag kl. 18.00.

I vanliga fall jobbar jag aldrig senare än till 19.00 vilket jag gillar. Min energi är bäst på morgonen så att jobba till längre än 18.00 innebär att jag måste hushålla med min kraft (som jag mår just nu..) Men det går ganska bra, fast när jag är ledig finns sällan någon energi över. Vilket inte är bra. Men en gång ska ju gå, tycker jag.



I skrivande stund har vi sol och lite moln på himlen, -12 grader och inte så mycket vind vad det ser ut genom fönstret i alla fall.
Mars månad ska väl innebära att snön och kylan ger med sig men än så dröjer det nog....



Jag är så tacksam ändå för ljuset som sakta blir starkare för varje dag och kylan som gör att man inne i Stockholm inte kan salta bort den vita vackra snön.
Snart så blir det vår...
Snart



Inga kommentarer: