jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

måndag 6 januari 2020

- trettondagsbabbel

Trettondagen
trettondagsafton slutade med snöande vita stora flingor som föll när mörkret lade sig. Det var så fint!
Det blir direkt glädjeskutt i hjärtat när snön lägger sig och naturen blir ljus och fin istället för allt detta mörker hela tiden. Men nu är allt borta igen. Mörkret och blötan är tillbaka. Fint också på ett sätt men det blir jobbigt tycker jag när det är mörkt hela hela tiden.



I lördags gick jag ut i solen på en härlig promenad. Stärkande för knopp och kropp. Då lyssnade jag till Anders Hansens vinterprat i P1 det kan jag verkligen rekommendera! Likaså hans sommarprat från sommaren 2019, om ni inte redan har hört dem!






Ledig dag idag. Ännu så länge ett oskrivet blad, lite bloggande och kanske att jag ska plocka bort en del av julen. Tomtar och så men ljusstakar och stjärnor får hänga med ett tag till. Jag älskar ljuset som dem sprider. Känns alltid så tomt sen när dem är borta. Och tjugondag Knut är inte här riktigt ännu så det är okej att ha dem ännu en tid.... hahaha som om jag bryr mig om det! Nope!




I lördags var vi hos min bror med familj på middag. Det var jättegott och trevligt men som vanligt glömde jag att fota. Vi hade inte setts på länge så det var kul att det äntligen blev av!

Vanliga rutiner igen
infaller imorgon. Den här veckan är sista kortveckan med helg fram till påsk och jag måste medge att det känns skönt. 
Hoppas ni alla får en fin vecka, avslutar med en snapselfie från min promenad i lördags. 
Må så gott!
Kram!!


1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Du hör till de där människorna som tycks se yngre ut med åren! 😊