jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

lördag 4 januari 2020

- gott nytt år & året 2019



Bild från här


och God fortsättning!! Jag hoppas ni hade en fantastisk jul och nyår!



Så har ett år till gått förbi
och ett helt decennium också. Jag tycker inte det känns så länge sedan som jag som yngre pratade med mina kompisar om 20-talet. 1920 då och det är alltså hundra år sedan nu... 

Mina far och morföräldrar var födda kring 1910-talet och jag har ju träffat dem och minns dem tydligt... det är en märklig känsla i tid... tycker jag, så nära men ändå så långt borta.

I januari 2019 hade vi snö och lite kyla även om den detta år ännu lyser med sin frånvaro. Det är knasigt det här med vädret. Plus 8 grader hade vi häromdagen. Klart att jag vet att det beror på miljöförstöringen men det är ändå svårt att ta in. 



Och detta mörker... det blir ju aldrig ljust om inte molnen drar bort och solen visar sig. Så härligt men bortskämda med sol denna vintersäsong är vi inte.



I februari 
hade vi ännu vinter, dottern fyllde 25 år och brorsonen fyllde 17 år, det firade vi med bowling, middag och tårta. Himla mysigt att kunna umgås, äta gott och ha trevligt ihop.



I mars fyllde svägerskan C 50 år, 
då gjorde jag smörgåstårtor till kalaset som blev himla lyckat. Allt smakade toppen och var jättetrevligt. 





I april kom våren med värmen. 
Det var så skönt efter som det kändes, den långa vintern...


här är hängena klädda till dans...


Skogsvaktaren röjde i naturreservatet så att vi återigen skulle kunna promenera runt där efter stormen Alfrida...


I maj blev det bakslag 
och vi vaknade återigen upp till kyla och snö... stannade inte så länge men jag gillade det inte... vem gjorde?
I maj var vi också iväg en vecka till San Augustin på Gran Canaria med Ps mamma. En varm och mycket skön resa hade vi. 

Det här är en del av 2019 resten får vänta till en annan dag. Då jag av misstag lyckats radera alla bilder som jag hade i telefonen ####%%%&&&!! dem finns i molnet, MEN! jag måste lära mig hur jag får ur dem därifrån och ner i datorn...

Hoppas ni får en skön trettonhelg!
Stor kram!











Inga kommentarer: